01-05-2022 - Volta Panticosa - Respumoso - Mercadau
07-05-2022 - Pic de Rulhe pel corredor SO
07-05-2022

Després de temps amb aquesta idea al cap i no trobar el dia, la setmana passada m'ho vaig estar mirant i tot i la primavera em va semblar, traient l'aproximació i el retorn que els hauria de caminar, que era "tot" esquiable. I el tot entre cometes perquè el tot que estigués innovat i sense treure esquís.
Així que avui era el dia.
Agafo el 1r cremallera i tot i que fa vent, fred i ha nevat durant la nit, tiro cap al Puigmal caminant amb tot a sobre. 30' Després ja em poso els esquís, per sota l'embut! Això pinta bé de neu, però el vent cada cop és més fort i fa més fred.
Segueixo fins que per sobre el pluviòmetre em poso el plomes i ja no me'l treure fins que em tregui els esquís per sobre el pont de l'escuder.
Fa vent i aixeca la neu que ha caigut i la sensació és de cru hivern.
Arribo al cim del Puigmal pells fora i avall. Com no hi ha neu pel camí de l'Olla d'estiu baixo pel coll de sota el petit Segre per la pala fins a sota el Segre. Remunto cap al Segre, amb el plomes obert, però no sobra perquè el vent és fred i quan arribo a la carena torna a bufar fort de nord.
Foto, pells fora i avall. Vaig trampejant vertent catalana i francesa per anar mirant i al final baixo pel coll de Finestrelles direcció al santuari fins a trobar una canal que em deixa al cim del Finestrelles.
Aquí es tapa una mica però amb el vent q fa dura poc i aquí decideixo baixar uns 400m cap al costat francés perquè hi ha continuïtat i una cap d'uns 10cms de neu ventada que l'acceptaríem com a neu pols jejej.
Remuntada pel fons de la vall cap al pic d'eina on als darrers 100m em trobo amb la neu mol dura, però sense arribar al punt de grampons. Pells fora I una baixada molt curta i suau em deixa a 100m del 9fonts... això va agafant cos i estic gaudint molt (i patint fred també 😆😆).
EL 9fonts esta pelat però amb la neu caiguda em permet arribar adalt sense descalçar esquí i els 50m primers els baixo amb pells I ja llavors baixada per la canal a sota el coll. D'aquí agafo una gran diagonal, pel vertent català per si ens hem perdut una mica, fins al tram planer per arribar a 9creus I al pic de la fossa del gegant.
Baixo fins a sota la pala de 9creus I remuntem per acabar l'Olla fent el cim alt de les arques, rocs blancs i font negre.
Aquí la eu ja no és continua I com la meva idea era fer el màxim sense treure esquís, decideixo baixar pel torrent de font negre.
Un encert i la cirereta a la meva versió. Està espectacular.
Un cop ja al torrent de 9creus la neu està molt humida però encara puc esquiar fins a sobre el pont de l'escuder (a uns 2200m aprox)
Ara brilla el sol que no ha brillat en tot el matí i deixa de ventar...